Terugkeer naar Nederland - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ben Huisman - WaarBenJij.nu Terugkeer naar Nederland - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ben Huisman - WaarBenJij.nu

Terugkeer naar Nederland

Door: Ben Huisman

Blijf op de hoogte en volg Ben

25 Augustus 2009 | Nederland, Hoorn

Hallo allemaal, hier na 6,5 maand weer en berichtje uit Nederland. Ik ben weer terug na een bijzondere en indrukwekkende reis naar Midden-Amerika.
De laatste week dat in ik in Guatemela (Antigua) was na de El Salvador-trip was meer een beetje bijkomen en wachten op de terugreis. Ik heb de laatste dag voordat ik terugging nog wel een indrukwekkende film gezien over de burgeroorlog in El Salvador, genaamd Voces Inocentes. Gaat over een familie die in de burgeroorlog allerlei gruwelijkheden meemaakten. Daarin zag je bv. ook hoe kinderen (jongens van 11-12 jaar) op de scholen werden opgepakt door het leger om als kind-soldaten te dienen.

Donderdag 30 juli ben ik begin van de middag met een shuttlebus naar het vliegveld in Guatemala-city vertrokken waar het vliegtuig om 15.30 uur zou vertrekken. Zou, want hij kwam dik 2 uur later, vertrok ook weer dik 2 uur te laat waardoor ik in Mexico-stad (mijn 1e tussenstop) mijn volgende vliegtuig op 20 minuten na miste. Daar sta je dan, als Hollander in een vreemde luchthaven. Na vele keren vragen, werd verschillende kanten opgestuurd, kwam ik eindelijk bij de goede balie terecht waar ik een nieuwe vlucht kreeg toegewezen. Helaas waren verschillende vluchten ook volgeboekt en de volgende vlucht zou pas een dag later vertrekken, weer met Lufthansa. Dus ik kreeg een voucher voor een Hotel-overnachting en 3 tegoed-bonnen om te eten in het Hotel. Het was ondertussen al na middernacht. Heb eerst mijn 1e eetbon verzilverd want ik ‘scheurde van de honger’. Daarna het thuisfront gebeld dat ik een dag later terugkwam en toen maar naar bed gegaan.
De volgende dag in Mexico-Stad niet veel gedaan. Beetje uitgeslapen, lekker ontbijt en lunch genuttigd en wat gelezen. Achteraf ben ik mijn camera ook vergeten mee te nemen daar; had het laten liggen in de Hotelkamer.
Nou, aan het eind van de vrijdagmiddag (31 juli) kon ik weer inchecken, na eerst mijn bagage te hebben opgehaald. De verdere vluchten (2e tussenlanding was Frankfurt) gingen gelukkig voorspoedig. Ik landde in Amsterdam op zaterdag 1 augustus begin van de avond.
Ik werd opgewacht door mijn oudste broer Johan, mijn oudste zus Lida met haar partner Arend en last but not least …… mijn moeder. Pittig hè. Heel lief dat ze ook nog mee was.
Ja en dan rijd je terug door het Nederlandse landschap wat je dus al die tijd niet hebt gezien. Wel een beetje vreemd hoor en ook de thuiskomst in Hoorn was gek.
Gelijk koffie met appeltaart thuis, heerlijk was dat. Lida had nog één en ander versierd dus het was een bijzondere thuiskomst.

Na mijn thuiskomst had ik gelukkig nog twee weken vrij gehad en kon langzaam wennen aan het drukkere leventje hier. Na een paar dagen hier kwam ik er dus achter dat mijn foto-camera, met nog 900 foto’s!!, nog in Mexico-city moest liggen. Gelijk een mailtje naar het Hotel gestuurd en ja hoor ze hadden het daar (gelukkig) gevonden. Het is nog niet terug maar ik hoop het via de luchtpost binnen enkele dagen hier te hebben.

Ja, we zijn nu ruim 3 weken verder. De afgelopen weken heb ik veel familie, vrienden en kennissen gesproken en veel verteld over het afgelopen halfjaar.
En vorige week ook weer begonnen met werken en ik moet zeggen ik zit er weer helemaal in hoor. Zag er wel een beetje tegenop maar het is toch meegevallen.

Verschillende mensen vragen aan mij, ga je dit nog een keer doen? Waarschijnlijk wel. Ik ga in ieder geval verder met mijn Spaans om dat beter onder de knie te krijgen. Dus wie weet over een paar jaar weer berichten op benhuisman.waarbenjij.nu vanuit ……………

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie leuke reacties de afgelopen periode. Het is voor mij een onvergetelijke tijd geweest.
Adios, Ben

  • 17 December 2009 - 12:55

    Hoi!:

    Hoi Ben,

    Wat een super leuke trip! Wat een fotoooooo's .. ik heb ze nog niet allemaal gezien hoor. Komt wel. Ik mail je binnenkort terug via de gewone mail.

    Groetjes,
    YY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Ben

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1490
Totaal aantal bezoekers 54701

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 01 Oktober 2019

3e Vrijwilligersreis, naar PERU en GUATEMALA

02 April 2015 - 30 Juni 2015

2e Vrijwilligersreis Suriname-Guatemala (2015)

16 Januari 2009 - 29 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: