Voorbereidingen 3e trip naar Zuid-Amerika - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ben Huisman - WaarBenJij.nu Voorbereidingen 3e trip naar Zuid-Amerika - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ben Huisman - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen 3e trip naar Zuid-Amerika

Door: Ben Huisman

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Juli 2019 | Nederland, Hoorn

Hallo lieve mensen,
Over een kleine week vertrek ik weer voor een nieuw avontuur naar dit keer Peru en Guatemala. Op vrijdag 19 juli is het zover en ga ik weer met een volle koffer naar Zuid-Amerika. Ik zal daar 5 weken zijn en deels vrijwilligerswerk doen in een dierenopvang-centrum vlak buiten de stad Cusco, midden in de Andes. Ik verblijf dan 2 weken bij een gastgezin in Cusco en zal in die periode werkzaam zijn in het opvangcentrum. Daar worden gevonden en gewonde dieren opgevangen en verzorgt. Ik zal daar allerlei hand&spandiensten verrichten. Ik ben benieuwd hoe het daar zal gaan, ook omdat de omgeving op een hoogte van plm. 3.400 meter boven zeenivo ligt. Erg hoog dus en dus wennen aan de ijlere lucht daar, vooral de eerste paar dagen. Het advies is om rustig aan te doen en weinig fysieke inspanning te doen. Veel water drinken wordt ook geadviseerd.
Na die 2 weken wil ik zo'n 3 weken de regio ontdekken en andere bijzondere plekken in Peru bekijken, zoals Machu Picchu, Titicaca-meer, Nazca-afbeeldingen, Lima.
Na die 5 weken ga ik door naar Guatemala waar ik weer het huizen-project ga doen bij ConstruCasa. Dat wordt dan de 3e keer dat ik daar ben en dit keer zal ik 2-3 weken veel werk op kantoor van de organisatie doen, zoals bouwkosten-overzichten maken en zaken voorbereiden. Een beetje wat ik ook op mijn werk hier in Nederland doe. Verder hoop ik weer te helpen bij het bouwen van een huis.
Daarnaast weer leuke tripjes doen in Guatemala en wellicht een tripje naar een buurland. Ik zie het wel.
Ik heb er erg zin in en kijk er naar uit.
Tot het volgende berichtje, wellicht vanuit Peru.

Groet,
Ben

  • 14 Juli 2019 - 01:34

    Tom En José:

    Lieve Ben. Wat een mooie reis weer voor de boeg! Succes met alle laatste voorbereidingen. We zullen je ook dit keer weer volgen via deze website. Leuk!! We houden contact. Veel liefs van de Magrijnen xxxx

  • 14 Juli 2019 - 03:59

    Annemieke:

    Wat geweldig dat je weer gaat! Leuk dat je ook gaat helpen vanuit je beroepsmatige expertise. Ik vind t stoer hoor. Europa is voor mij ver genoeg..
    Geniet van alle nieuwe ervaringen. Leuk om mee te leven. Kom gezond en happy terug! X Annemieke

  • 14 Juli 2019 - 05:11

    Guus:

    Ha Ben,
    Ook voor mij is Europa genoeg(zit in de familie denk ik)
    Maar voor jou super leuk.
    Geniet ervan.
    Guus

  • 14 Juli 2019 - 10:44

    Lida En Arend:

    Hé lieve Ben,
    Ik vind het maar stoer dat je weer naar Zuid-Amerika gaat. Als je eenmaal zo'n trip gemaakt hebt, blijft het avontuur toch op de een of ander manier weer aan je te trekken. De dag dat je gaat, komt nu wel heel dichtbij. Weer mooie en dankbare projecten om te doen! We zijn heel benieuwd naar je reisverslagen die volgende week ons gaan bereiken.
    Veel liefs en xxx van ons, Arend en Lied, enne.......... "doe je voorzichtig?"

  • 14 Juli 2019 - 15:24

    Fons En Gonnie:

    Zo Ben, wat een avontuur weer! Heel veel succes daar en geniet ervan! Vooral heel veel plezier en je komt weer thuis met een tas vol ervaringen!
    Groetjes
    Fons en Gonnie

  • 15 Juli 2019 - 03:56

    Silvia Visser :

    Hoi Ben heel veel mooie momenten en plezier daar. Succes de laatste week met de voorbereidingen
    Ga je volgen groetjes Silvia

  • 15 Juli 2019 - 08:05

    Tineke:

    Hoi lieve Ben,

    Het is bijna zover...dan ga je weer...nu naar Peru waar je een prachtige bijdrage levert aan de dieren.
    Daar worden we allemaal blij van.
    We gaan je weer volgen...
    Heel veel plezier Ben... geniet er lekker van... én voorzichtig he?!!

    Liefs van de kaaskoppen

  • 16 Juli 2019 - 19:04

    Johan:

    Hoi Ben, Veel succes en plezier tijdens je nieuwe avontuur. Geniet van de mensen, dieren en alles wat het land je biedt. Zorg er in ieder geval voor, dat je weer heel thuis komt. Top dat je gaat.

    Gr. Johan en Alie

  • 17 Juli 2019 - 10:18

    Marian Beemsterboer:

    Lieve Ben,
    Je gaat het avontuur weer tegemoet. Heel inspirerend lijkt me, ik ben jaloers en wou dat ik het zo in m’n uppie zou durven. Ik ga je weer volgen. Heel veel suk6 en plezier en pas goed op jezelf.
    Groetjes, Marian.

  • 18 Juli 2019 - 10:11

    Annet:

    Ha Ben,
    Heel goede reis en ik hoor graag al je verhalen na terugkomst!
    Geniet van alle bijzondere ervaringen en kom weer heelhuids thuis.
    Lieve groet,
    Annet Rijsdijk

  • 19 Juli 2019 - 18:15

    Tom En José Magrijn:

    Lieve, lieve Ben. Je zit inmiddels al in het vliegtuig richting Peru. Wij vinden het wederom heel bijzonder dat jij weer vrijwilligerswerk gaat doen in zowel Peru als in Guatemala. Wij wensen jou een hele goede reis en ook sterkte op die hoogte aldaar. Denk goed aan jezelf en heb plezier. Geniet van al het moois om je heen. We gaan jou natuurlijk ook weer volgen. Heel veel liefs en doe voorzichtig!! Dikke kus van Tom, José, Guus en Mies xxxx

  • 27 Juli 2019 - 03:58

    Nico & Silvia Huisman:

    Eeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh. Dag broer. (dit houden we erin hoor) Hai Lieve Ben, wij zijn net terug van onze vakantie, terwijl jij nu al ruim een week in Peru zit. Ook wij zijn daar geweest dus best wel veel herkenning in wat je aldaar gaat zien en beleven. Heel stoer weer hoor en uiteraard heel veel succes en ontzettend veel plezier. Je zal heel veel indrukken opdoen. Lieve gr.
    Niek , Sil en demeiden.

  • 10 Augustus 2019 - 08:49

    John En Ingrid:

    Gaaf programma! We blijven je volgen, genieten daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

3e Vrijwilligersreis, naar PERU en GUATEMALA

Hallo lieve mensen,
Over een kleine week vertrek ik weer voor een nieuw avontuur naar dit keer Peru en Guatemala. Op vrijdag 19 juli is het zover en ga ik weer met een volle koffer naar Zuid-Amerika. Ik zal daar 5 weken zijn en deels vrijwilligerswerk doen in een dierenopvang-centrum vlak buiten de stad Cusco, midden in de Andes. Ik verblijf dan 2 weken bij een gastgezin in Cusco en zal in die periode werkzaam zijn in het opvangcentrum. Daar worden gevonden en gewonde dieren opgevangen en verzorgt. Ik zal daar allerlei hand&spandiensten verrichten. Ik ben benieuwd hoe het daar zal gaan, ook omdat de omgeving op een hoogte van plm. 3400 meter boven zeenivo ligt. Erg hoog dus en dus wennen aan de ijlere lucht, vooral de eerste paar dagen. Het advies is om rustig aan te doen en weinig fysieke inspanning te doen. Veel water drinken wordt ook geadviseerd.
Na die 2 weken wil ik zo'n 3 weken de regio ontdekken en andere bijzondere plekken in Peru bekijken, zoals Machu Picchu, Titicaca-meer, Nazca-afbeeldingen, Lima.
Na die 5 weken ga ik door naar Guatemala waar ik weer het huizen-project ga doen bij ConstruCasa. Dat wordt dan de 3e keer dat ik daar ben en dit keer zal ik 2-3 weken veel werk op kantoor van de organisatie doen, zoals bouwkosten-overzichten maken en zaken voorbereiden. Een beetje wat ik ook op mijn werk hier in Nederland doe. Verder hoop ik weer te helpen bij het bouwen van een huis.
Daarnaast weer leuke tripjes doen in Guatemala en wellicht een tripje naar een buurland. Ik zie het wel.
Ik heb er erg zin in en kijk er naar uit.
Tot het volgende berichtje, wellicht vanuit Peru.

Groet,
Ben

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2019

Laatste week sabbatical

22 September 2019

Flores, Tikal y mas

15 September 2019

3 weken in Antigua

01 September 2019

1e week in Antigua, Guatemala

25 Augustus 2019

Laatste dagen in Peru en start in Guatemala
Ben

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 54703

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 01 Oktober 2019

3e Vrijwilligersreis, naar PERU en GUATEMALA

02 April 2015 - 30 Juni 2015

2e Vrijwilligersreis Suriname-Guatemala (2015)

16 Januari 2009 - 29 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: