Weekje Spaans studeren en nog meer...... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Ben Huisman - WaarBenJij.nu Weekje Spaans studeren en nog meer...... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Ben Huisman - WaarBenJij.nu

Weekje Spaans studeren en nog meer......

Door: Ben Huisman

Blijf op de hoogte en volg Ben

01 Februari 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Dag allemaal, hier weer een berichtje van mij. Nou, ik heb afgelopen hoofdzakelijk een week vrij van school genomen om te studeren. Het blijft een lastige taal hoor, al die regelmatige werkwoorden en vooral die onregelmatige werkwoorden. En dan krijg ik nog de verleden tijd te leren, is nog lastiger. Valt niet mee hoor maar ik ga door, ben zeer gemotiveerd om het snel te leren. Ik moet meer geduld hebben misschien, het heeft zijn tijd nodig. Zit hier nog maar 2 weken.
Nou de afgelopen week niet veel extra activiteiten gedaan. Beetje rustig aan gedaan. We zijn wel met een groepje studenten naar een natuurlijke hete waterbron geweest, hier in de buurt: Fuentes Georginas. Het zijn vier buitenbaden gevuld met heet bronwater (zwavelhoudend) dat uit de bergen komt. Het heeft ook een helende werking. Ik kwam er 20 jaar jonger uit vandaan. Grapje hoor, het was 30 jaar. Ook grapje. Het was in ieder geval erg lekker voor mijn wat stramme spieren. Door het vele bukken hier heb ik af en toe een beetje last van mijn onderrug. Dit land is te laag voor mij denk ik. Het weekend (dit weekend) naar Atlitan-meer ging niet door (te weinig animo). Ik ga het zeker doen de komende tijd. Schijnt ontzettend mooi te zijn. Het is een groot bergmeer omgeven door vulkanen.
Ik ben nog met mijn huisgenoot (Patrick uit Amerika) nog wezen poolbiljarten. Ik heb hem een beetje ingemaakt. Hij kon het niet zo goed. En dankzij de biljartlessen van Hans (bedankt Hans) ging het wel lekker. Vanavond wil hij een revanchepotje met mij spelen.
Er is ook een 3e huisgenoot bijgekomen in het huis. HEt is een jongen uit Taiwan (Frank) die ook in Xela is om de Spaanse les te leren en het land te bezichtigen. Hij spreekt nog zeer gebrekkig Engels en zeker gebrekkig Spaans. Dus er is nog hoop voor mij. Gistermiddag nog wat wezen drinken en eten in een plaatselijke winkelcentrum. Het begint hier allemaal wat meer vertrouwd te raken. Heb net nog met Ron en Tineke ge-MSMned. Tineke en Ron kon ik zien op een klein schermpje. Toch erg leuk hoor om ze zo dichtbij te zien. Ze konden mij niet zien want ik had geen webcam. Ik hoorde dat er al weer wat geschaatst kan worden bij jullie. Hier voorlopig niet hoor. Elke dag zo´n 20 graden (licht bewolkt) en nog geen regendruppel gezien. Wel nog steeds fris s´nachts).
Ik zie dat het vandaag alweer 1 februari is. De 1e 2 weken achter de rug en ik moet zeggen dat alles is meegevallen, behalve misschien die Spaanse taal. Ik ga zo lunchen bij de familie. Iets met kip denk ik.
Hasta Luego.

  • 01 Februari 2009 - 17:16

    Mirjam:

    Heej Ben, leuk weer wat van je te lezen! Mooie foto's! Zo kunnen we een beetje zien waar jij uithangt. Het is hier inderdaad koud, maar gelukkig gaat het alweer dooien. Groetjes Mirjam

  • 01 Februari 2009 - 17:35

    Ruud Degeling:

    Hai Ben,

    Lekker man overdag een graadje of 20. Vandaag met Mirjam een wandeling gemaakt naar de stad. Brrrr. dat was wel fris -1 en een oostelijk windje erbij. Ik ben afgelopen week een weekje ziek geweest (griep),maar hoop deze week weer lekker naar mijn werk te kunnen. De foto s en je verhalen klinken goed. Ik hoop dat je nog veel kan opsteken van de spaanse taal en andere wijze levens lessen.

    Ben succes

  • 01 Februari 2009 - 18:10

    Ingrêthe:

    Hoi Ben, Wat is dat nou, nu al spijbelen!!! Spaans is een mooie taal, maar ze praten het veel te snel in het buitenland! Het ziet er mooi uit op de fotos! Prachtig dat is wel even genieten denk ik. Succes weer verder. Groetjes

  • 02 Februari 2009 - 19:12

    Tom En Jose.:

    Lieve ben.
    Leuk om weer iets te lezen over jou avonturen daar in Midden Amerika.Wat een prachtige foto's zeg. Wat een indrukken allemaal.Ik zal ze snel aan Tom, Guus en Mies laten zien.( Tom is nu naar Spaanse les en de kinderen liggen al op bed.)
    Goed van je om het even wat rustig aan te doen,het komt allemaal wel met die taal.
    Hier alles goed. het heeft hier gister gesneeuwd! Boefie vond het geweldig, is erg vaak naar buiten geweest. Nu is de sneeuw alweer bijna weg, dus het was weer van korte duur.
    Nou lieverd, we hopen weer snel iets van je te horen.
    Heel veel liefs van Tom, Jose, Guus en Mies.

  • 03 Februari 2009 - 07:52

    Georgia:

    Hi Ben,
    Leuk om van je te horen daar uit Guatemala. Die vulkanen en de hete waterbronnen klinken erg goed.
    Wat hoor je van het nieuws in de rest van de wereld daar? Was de inauguratie van Obama "hot" of niet? En wat merk je van de kredietcrisis?
    Ik kan me voorstellen dat het voor je als lange Nederlander daar soms lastig is. Wat betreft lengte voelde ik me er altijd prima thuis. Ga door met ons te laten weten hoe het met je gaat. Je verhalen zijn erg leuk!
    Groetjes,
    Georgia

  • 03 Februari 2009 - 17:27

    Rina:

    Hoi Ben,wat een levenservaring!En mooi dat jij ons zo laat meegenieten,je weet echt niet wat je lees over de kou en op de foto's dikke truien en sweaters maar tussen de regels door merk ik dat je wel geniet,nou ja de spaanse les mag iets minder zijn maar zo heb ik je ook gehoord over de cursus fotografie,denk je een mooie foto gemaakt te hebben maar dan kreeg je toch nog"tips"om het van de andere hoek te nemen,nou de foto's en je verhaal geven een duidelijk beeld en dat heb je ook zomaar geflikt dus de taal komt ook wel weer,al het begin is moeilijk.Maar Ben geniet en dan doen wij met je mee.Tot mails en de groetjes van Rina

  • 03 Februari 2009 - 18:42

    Hans:

    Lekker in een warm zwavelbad. Op Kos hebben we ook in een zwavelbad gelegen, Heet pfff. De geur deeed me aan mijn werk denken. Daar gebruiken we ook zwavel. Dit wordt in de kas gebruikt in verdampers die elke nacht 4 a 5 uur branden . Dit werkt dan preventief tegen meeldauw. (schimmel op blad). Zo zie je maar weer ,en biljart les en lessen in de bosbouw.
    Groetjes fam Reuzenaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Ben

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 54751

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 01 Oktober 2019

3e Vrijwilligersreis, naar PERU en GUATEMALA

02 April 2015 - 30 Juni 2015

2e Vrijwilligersreis Suriname-Guatemala (2015)

16 Januari 2009 - 29 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: